Porzucone koszyki
Porzucone koszyki to takie, do których twój potencjalny klient dodał produkty, ale nie sfinalizował transakcji i opuścił sklep. Powodów, przez które klient nie dokończył procesu zamówienia może być wiele – więcej dowiesz się o nich z tego wpisu. Część z porzuconych koszyków można odzyskać i zachęcić klientów do sfinalizowania transakcji.
Powodów porzuconych koszyków może być wiele, zostały opisane na tej stronie.
Gdzie znajdę porzucone koszyki?
Porzucone koszyki możesz przejrzeć w panelu administracyjnym sklepu w zakładce Obsługa sklepu > Zamówienia > Koszyki klientów. System rejestruje koszyki porzucane przez osoby zarejestrowane oraz gości
Jakie informacje zawiera porzucony koszyk?
Porzucony koszyk gościa zawiera takie informacje, jak: IP urządzenia, ID i nazwę produktów, liczbę sztuk produktów, kwotę zamówienia, czas jaki minął od ostatniej aktywności.
Porzucony koszyk zarejestrowanego klienta zawiera takie informacje, jak: IP urządzenia, ID i nazwę produktów, liczbę sztuk produktów, kwotę zamówienia, czas jaki minął od ostatniej aktywności, dodatkowo adres e-mail lub imię i nazwisko, po kliknięciu w które wyświetlą się dane klienta zapisane w panelu sklepu.
Jak długo sklep przechowuje informacje o porzuconych koszykach?
Porzucone koszyki pamiętane są przez 7 dni, poniższe sytuacje mogą jednak skrócić ten czas:
- klient, który porzucił koszyk wrócił na stronę i ręcznie usunął produkty z koszyka,
- klient zamknął kartę przeglądarki / przeglądarkę i tym, być może, zakończył sesję (zależy od ustawień lokalnej przeglądarki), która wyczyściła koszyk,
- samoistnie wygasła sesja (zależy od ustawień lokalnej przeglądarki, na które sprzedawca nie ma wpływu), tym samym czyszcząc koszyk.
UWAGA: Dla zalogowanych klientów możesz aktywować opcję zapamiętywania koszyka. Przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zapamiętaj koszyk. Dzięki temu ustawieniu zalogowany klient który dodał produkty do koszyka (ale ich nie usunął), nawet jeżeli zamknie przeglądarkę bądź wyloguje się z konta, po ponownym zalogowaniu będzie nadal miał produkty w koszyku. Koszyk jest pamiętany przez 7 dni, jeżeli produkt wciąż jest w ofercie (nie jest to jednak równoznaczne z rezerwacją produktu i zmniejszeniem jego stanu magazynowego).
Co mogę zrobić z porzuconym koszykiem?
Część porzuconych koszyków jest możliwa do odzyskania nierzadko mniejszym kosztem niż pozyskanie nowego klienta, oto kilka rad:
- Utwórz automatyczną wiadomość e-mail wysyłaną ze sklepu po X dniach zapraszającą do sfinalizowania zamówienia. Wiadomość tego typu jest konfigurowalna łącznie z treścią, trafi jednak tylko do zalogowanych klientów, ponieważ tylko dla zalogowanego klienta system dysponuje adresem e-mail, na który może wysłać wiadomość.Konfiguracja automatycznego e-maila dostępna jest w zakładce Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Wiadomości automatyczne > Dodaj e-mail automatyczny
- Aktywuj kampanię remarketingową na Facebooku z informacją zachęcającą do powrotu do sklepu, więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj,
- Sprawdź inne przyczyny porzucania koszyków oraz rozwiązania i dobre praktyki w tym wpisie.