Wypróbuj za darmo

    Porzucone koszyki

    Porzucone koszyki to takie, do których twój potencjalny klient dodał produkty, ale nie sfinalizował transakcji i opuścił sklep. Powodów, przez które klient nie dokończył procesu zamówienia może być wiele – więcej dowiesz się o nich z tego wpisu. Część z porzuconych koszyków można odzyskać i zachęcić klientów do sfinalizowania transakcji.

    Powodów porzuconych koszyków może być wiele, zostały opisane na tej stronie.

    Gdzie znajdę porzucone koszyki?

    Porzucone koszyki możesz przejrzeć w panelu administracyjnym sklepu w zakładce Obsługa sklepu > Zamówienia > Koszyki klientów. System rejestruje koszyki porzucane przez osoby zarejestrowane oraz gości
    Porzucone koszyki

    Jakie informacje zawiera porzucony koszyk?

    Porzucony koszyk gościa zawiera takie informacje, jak: IP urządzenia, ID i nazwę produktów, liczbę sztuk produktów, kwotę zamówienia, czas jaki minął od ostatniej aktywności.

    Porzucony koszyk zarejestrowanego klienta zawiera takie informacje, jak: IP urządzenia, ID i nazwę produktów, liczbę sztuk produktów, kwotę zamówienia, czas jaki minął od ostatniej aktywności, dodatkowo adres e-mail lub imię i nazwisko, po kliknięciu w które wyświetlą się dane klienta zapisane w panelu sklepu.

    Jak długo sklep przechowuje informacje o porzuconych koszykach?

    Porzucone koszyki pamiętane są przez 7 dni, poniższe sytuacje mogą jednak skrócić ten czas:

    • klient, który porzucił koszyk wrócił na stronę i ręcznie usunął produkty z koszyka,
    • klient zamknął kartę przeglądarki / przeglądarkę i tym, być może, zakończył sesję (zależy od ustawień lokalnej przeglądarki), która wyczyściła koszyk,
    • samoistnie wygasła sesja (zależy od ustawień lokalnej przeglądarki, na które sprzedawca nie ma wpływu), tym samym czyszcząc koszyk.

    UWAGA: Dla zalogowanych klientów możesz aktywować opcję zapamiętywania koszyka. Przejdź do sekcji Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zapamiętaj koszyk. Dzięki temu ustawieniu zalogowany klient który dodał produkty do koszyka (ale ich nie usunął), nawet jeżeli zamknie przeglądarkę bądź wyloguje się z konta, po ponownym zalogowaniu będzie nadal miał produkty w koszyku. Koszyk jest pamiętany przez 7 dni, jeżeli produkt wciąż jest w ofercie (nie jest to jednak równoznaczne z rezerwacją produktu i zmniejszeniem jego stanu magazynowego).

     

    Co mogę zrobić z porzuconym koszykiem?

    Część porzuconych koszyków jest możliwa do odzyskania nierzadko mniejszym kosztem niż pozyskanie nowego klienta, oto kilka rad:

    • Utwórz automatyczną wiadomość e-mail wysyłaną ze sklepu po X dniach zapraszającą do sfinalizowania zamówienia. Wiadomość tego typu jest konfigurowalna łącznie z treścią, trafi jednak tylko do zalogowanych klientów, ponieważ tylko dla zalogowanego klienta system dysponuje adresem e-mail, na który może wysłać wiadomość.Konfiguracja automatycznego e-maila dostępna jest w zakładce Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Wiadomości automatyczne > Dodaj e-mail automatyczny
      Porzucone koszyki
    • Aktywuj kampanię remarketingową na Facebooku z informacją zachęcającą do powrotu do sklepu, więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj,
    • Sprawdź inne przyczyny porzucania koszyków oraz rozwiązania i dobre praktyki w tym wpisie.

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności