Wypróbuj za darmo

    Płatności i zwroty

    Oprogramowanie Shoper umożliwia ręczne dodanie do zamówienia wpłaty wraz ze wskazaniem metody płatności oraz ręczne tworzenie zwrotów towarów wraz z oznaczeniem zwracanych środków pieniężnych.

    Z tego artykułu dowiesz się:

    1. Jak ręcznie dodać wpłatę do zamówienia
    2. Jak wykonać zwrot do zamówienia
    3. Powiadomienia e-mail i zmiany statusów zamówień

    I. Dodawanie wpłaty

    Ręczne oznaczenie wpłaty możesz wykorzystać dla takich metod płatności jak:

    • przelew tradycyjny – kiedy przelew zaksięguje się na twoim koncie bankowym,
    • za pobraniem przy odbiorze – kiedy wpłata dotrze do ciebie,
    • gotówką w przypadku odbioru osobistego – kiedy kupujący odbierze towar i za niego zapłaci,

    oraz innych przypadków kiedy np. w wyniku błędu operatora płatności elektronicznych informacja o płatności nie zostanie przekazana automatycznie do sklepu.

    1. Przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Zamówienia i odszukaj na liście zamówienie dla którego chcesz dodać wpłatę
    2. Kliknij w imię i nazwisko klienta zamówienia które nie zostało opłacone (kwota w kolorze czerwonym), aby przejść do edycji zamówienia
      Płatności i zwroty
    3. W sekcji Podsumowanie zamówienia kliknij DODAJ WPŁATĘ aby dodać wpłatę od klienta
      Płatności i zwroty
    4. Kwota zamówienia jest uzupełniana automatycznie i dotyczy całości zamówienia. Jeśli klient dokonywał wpłaty w kilku ratach / za pomocą różnych metod płatności, wybierz odpowiednią metodę płatności, w polu dodaj wpłatę wpisz kwotę i ZAPISZ – czynność możesz powtórzyć aby dodać kolejną część płatności
      Płatności i zwroty
    5. Jeżeli zamówienie zostało opłacone w całości, to po dodaniu wpłaty w podsumowaniu zobaczysz informację opłacone (zielony kolor)
      Płatności i zwroty

      Jeżeli zamówienie zostało opłacone częściowo, to po dodaniu wpłaty w podsumowaniu zobaczysz informację opłacone częściowo (pomarańczowy kolor) oraz kwotę pozostałą do zapłaty. Żeby dodać kolejną wpłatę kliknij na ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI

      Płatności i zwroty

      Kolory (czerwony, pomarańczowy, zielony) informujące o stanie wpłat dla poszczególnych zamówień są również widoczne z poziomu listy zamówień
      Płatności i zwroty

    6. W oknie szczegółów płatności wybierz opcje DODAJ WPŁATĘ
      Płatności i zwroty
    7. Kwota pozostała do opłacenia jest uzupełniona automatycznie. Ponownie wybierz metodę płatności i wpisz kwotę jeśli jest inna niż podana, zmiany ZAPISZ
      Płatności i zwroty
    8. Po dodaniu płatności sklep wyświetli okno ze szczegółami wpłat, które można zamknąć X w prawym górnym rogu
      Płatności i zwroty

    II. Zarządzanie zwrotami

    Podczas oznaczania w systemie sklepu zwrotu towaru, decydujesz czy:

    • zwracasz do klienta całość lub tylko część kwoty,
    • towar ma powrócić na magazyn sklepu do ponownej sprzedaży.

    UWAGA: Ręczne oznaczenie zwrotu w systemie nie powoduje faktycznego wykonania przelewu na konto klienta, taki przelew musisz zlecić samodzielnie z konta bankowego sklepu. Możliwość realizacji przelewu w ramach zwrotu dostępna jest tylko w ramach Shoper Płatności, o czym przeczytasz tutaj.

    1. Żeby wprowadzić zwrot płatności i/lub towaru przejdź do zakładki Obsługa sklepu > Zamówienia
    2. Kliknij w imię i nazwisko klienta zamówienia dla którego chcesz wykonać zwrot, aby przejść do edycji zamówienia
      Płatności i zwroty
    3. W sekcji Podsumowanie zamówienia kliknij ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI
      Płatności i zwroty
    4. Aby dokonać zwrotu kliknij przycisk ZWROT
      Płatności i zwroty
    5. Wskaż:
      • liczbę produktów do zwrotu – jeżeli pozostawisz pole puste zwrot na wskazaną przez ciebie kwotę zostanie zapisany ale produkt nie wróci do magazynu,
      • opcjonalnie kwotę zwrotu za dostawę produktu,
      • zwracaną kwotę w polu Zwrot – system automatycznie podaje kwotę zwrotu zgodnie z ceną towaru, jeśli kwota ma być inna popraw ją ręcznie,
      • opcjonalnie powód zwrotu (widoczny w zamówieniu),
      • czy do klienta ma zostać wysłane powiadomienie e-mail o zwrocie,
      • czy towar ma wrócić na magazyn (opcja niedostępna jeżeli pozostawisz puste pole przy liczbie produktów do zwrotu).

      Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk ZWROT  – pamiętaj o zleceniu zwrotu pieniężnego przelewem z konta bankowego twojego sklepu

      Płatności i zwroty
    6. Po wykonaniu zwrotu w szczegółach płatności znajdą się wszystkie informacje o wpłatach i zwrotach
      Płatności i zwroty
    7. Informacja o zwróconej kwocie jest również widoczna na karcie zamówienia
      Płatności i zwroty

    III. Powiadomienia e-mail i zmiany statusów zamówień


    Powiadomienie e-mail do klienta o odnotowaniu płatności

    Po dodaniu płatności do zamówienia, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem płatności.
    Treść tej wiadomości znajdziesz w Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie płatności.


    Powiadomienie e-mail do klienta o dokonaniu zwrotu

    Po dokonaniu zwrotu, jeżeli zaznaczona została opcja Wyślij powiadomienie e-mail do klienta, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem wykonania zwrotu.
    Treść tej wiadomości znajdziesz w Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie wykonania zwrotu.


    Zmiana statusu zamówienia po otrzymaniu płatności

    Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po otrzymaniu płatności, na wskazany przez ciebie.
    Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zmień status zamówienia po otrzymaniu płatności
    Płatności i zwroty

    Zmiana statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu

    Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu, na wskazany przez ciebie.
    Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Zmień status zamówienia po dokonaniu zwrotu

    UWAGA: Status zamówienia ulegnie zmianie po wykonaniu zwrotu na pełną kwotę zamówienia

    Płatności i zwroty

    Może zainteresować cię również:

    Aplikacja: Zwroty i reklamacje
    Shoper Płatności: Transakcje i zwroty

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności