Jak możemy Ci pomóc?

Shoplo Płatności


Czym są Shoplo Płatności?

Shoplo Płatności to nowoczesny system płatności przygotowany specjalnie dla klientów Shoplo. Oprócz szybkich przelewów on-line, otrzymasz możliwość dokonywania zwrotów środków pieniężnych bezpośrednio na konto Twoich klientów. Z Shoplo Płatności mogą skorzystać firmy zarejestrowane w Polsce, które sprzedają w PLN.

Uruchomienie płatności:

Pozostałe informacje:


Dostosowanie sklepu przed aktywacją Shoplo Płatności

W celu szybkiej i sprawnej weryfikacji Shoplo Płatności, upewnij się, że Twój sklep jest odpowiednio skonfigurowany:

1. Sprawdź czy masz dodane produkty.

Jest to jeden z ważniejszych czynników decydujących o poprawnej weryfikacji konta.

2. Daj dostęp do sklepu.

Jeśli Twój sklep jest zabezpieczony hasłem, skontaktuj się z Blue Media(dane kontaktowe: 58 7604 844; platnosci@bm.pl). Poinformuj ich o tym i na czas weryfikacji udostępnij hasło do sklepu. Najlepiej jeśli byłoby to “BlueMedia”.

3. Dodaj kilka informacji w regulaminie.

W przypadku Shoplo Płatności wpisz np.

Na naszym sklepie płatności obsługiwane są przez firmę Blue Media S.A z siedzibą w Sopocie, ul. Haffnera 6, kod pocztowy: 81-717, KRS: 0000320590.

Jeśli aktywujesz też płatności kartami, wypisz dostępne rodzaje kart: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro oraz dodaj informację na temat formy zwrotu środków (przykładowo):

W przypadku wystąpienia konieczność zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.

Te informacje możesz dodać na dwa różne sposoby:


Podlinkowanie w regulaminie strony z informacjami o płatnościach.

W panelu sklepu Shoplo przejdź do Strony i Blogi > Strony i utwórz nową stronę.

Nazwij ją np. Płatności

W treści wpisz podane powyżej informacje na temat operatora płatności oraz płatności kartami.

Dodaj również baner z listą banków. Pobierz baner.

Jeżeli posiadasz wzór naszego regulaminu to zawiera on taki punkt:
Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę wymieniona pod adresem:(…)

W tym miejscu podaj linka do strony z płatnościami, którą przed chwilą utworzyłeś. Będzie to np. http://nazwasklepu.shoplo.com/strona/platnosci

Dodatkowo możesz dodać do stopki link do strony z płatnościami. (Wygląd sklepu > Nawigacja > Stopka)


Dodanie informacji bezpośrednio w regulaminie

Wymienione wyżej informacje na temat operatora płatności oraz płatności kartami możesz dodać np. w warunkach ogólnych regulaminu.

Pamiętaj, by umieścić również baner z ikonami banków. Pobierz baner.

4. Baner z ikonami banków

Dodaj baner z ikonami banków i organizacji kartowych. Pobierz baner.

5. Czas realizacji zamówienia

Jeżeli aktywujesz płatności kartą to czas realizacji zamówienia, musi być wskazany od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. Ten zapis należy uwzględnić w regulaminie oraz na stronie płatności.


Aktywacja Shoplo Płatności

Przejdź do zakładki Ustawienia > Dodaj sposób płatności > Aktywuj Shoplo Płatności

Pojawi się formularz aktywacji. Wypełnij go w całości, zatwierdź klikając przycisk Dalej:

shoplo-platnosci-formularz.png

Wskazówka: Zwróć uwagę, aby wprowadzony numer konta był dokładnie taki sam, jak ten z którego dokonasz przelewu weryfikacyjnego.

Po prawidłowym wypełnieniu formularza otrzymasz komunikat potwierdzający z przyciskiem przekierowującym do banku. Kliknij w niego i dokonaj przelewu weryfikacyjnego.

W po dokonaniu przelewu weryfikacyjnego na 1 zł (po zakończonej weryfikacji kwota zostanie zwrócona) zostaniesz przekierowany z powrotem do panelu Shoplo.

Weryfikacja może potrwać do 24 godzin. Po zakończonej weryfikacji, w panelu zobaczysz informację o włączonych Shoplo Płatnościach.


Lista banków dostępnych w Shoplo Płatnościach

Shoplo Płatności obsługują przelewy on-line oraz płatności kartami.

Karty płatnicze:

  • MasterCard
  • Maestro
  • Visa

shoplo-platnosc-karta-1.png

Dostępne szybkie przelewy

Integracja automatycznie przekieruje użytkownika na stronę banku w celu dokonania płatności, po której klient wróci na stronę sklepu.

shoplo_lista-bankow.png


Korzyści Shoplo Płatności

  • Szybka realizacja – środki otrzymasz na następny dzień od wpłaty klienta(w dni robocze)
  • Łatwość obsługi – po aktywacji płatności w panelu Shoplo nie musisz wypełniać dodatkowych umów, ani zakładać dodatkowych kont na zewnętrznych serwisach.
  • Uniwersalność – oferujemy bezpośrednie przekierowanie do największych banków, a także płatności zwykłymi przelewami z dowolnego banku oraz obsługę płatności kartą.
  • Niska prowizja – stawka prowizyjna od 1,69% (od planu PRO i wyżej)
  • Gwarancja bezpieczeństwa – system naszych płatności oparty został na stabilnej technologii, stworzonej przez świetnych ekspertów w dziedzinie płatności on-line z firmy Blue Media.
  • Ułatwiona obsługa zamówień – zamówienia opłacone przy pomocy Shoplo Płatności, automatycznie zmienią swój status po zaksięgowaniu środków.
  • Zwroty –  jeśli Twój klient opłacił zamówienie przy pomocy Shoplo Płatności, to możesz dokonać zwrotu pieniędzy bezpośrednio z panelu Twojego sklepu.

Prowizje w Shoplo Płatnościach

Oferujemy atrakcyjną stawkę prowizyjną w wysokości 1,69% (wyjątkiem jest plan Starter: 1,89%) zarówno dla ePrzelewów oraz eTransferów.

W przypadku umożliwienia płatności kartą wysokość prowizji wynosi 1,69% (1,89% w planie Starter) + 20 groszy od każdej transakcji kartą.


Edycja danych w Shoplo Płatnościach

  • Edycja istniejących danych
  • Zmiana numeru NIP/Firmy

Edycja istniejących danych
Przejdź do Ustawień płatności i przy Shoplo Płatnościach wybierz Edytuj dane.

Zmień dane, a następnie kliknij zapisz. Zostaniesz poproszony o wykonanie przelewy weryfikacyjnego z konta, które podałeś w formularzu.

Zmiana numeru NIP/Firmy

W celu zmiany numeru NIP/firmy należy skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy

My usuniemy całkowicie Shoplo Płatności z Twojego sklepu. Następnie będziesz musiał dodać je od początku na nową firmę i przejść ponownie weryfikację.


Najczęściej zadawane pytania

Czy decydując się na Shoplo Płatności zawieram umowę z Shoplo?

Umowę na obsługę płatności zawierasz z firmą Blue Media. Umowa zawierana jest w formie elektronicznej, po akceptacji regulaminu, w momencie aktywowania Shoplo Płatności. Regulamin dostępny jest także w Panelu Shoplo przez cały okres trwania umowy. Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.

Kto jest operatorem usługi Shoplo Płatności?

Operatorem usługi Shoplo Płatności (Blue Media) gwarantującym bezpieczeństwo przekazywanych środków pieniężnych jest firma Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie, posiadająca status krajowej instytucji płatniczej oraz zgodę NBP na prowadzenie działalności rozliczeniowo – rozrachunkowej. Więcej informacji o Blue Media znajdziesz na bluemedia.pl

Kiedy i w jaki sposób otrzymam płatność od kupującego?

Środki za transakcje wykonywane przez klientów otrzymasz na swój rachunek bankowy najpóźniej do końca następnego dnia roboczego. Środki zostaną przekazane na rachunek bankowy, który podałeś w formularzu i potwierdziłeś przelewem weryfikacyjnym. Przelew wysyłany jest automatycznie bez konieczności podejmowania dodatkowych czynności związanych z wypłatą środków. Przelew otrzymasz pomniejszony o należną prowizję z tytułu obsługi płatności. Za automatyczną wypłatę środków na Twoje konto nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat.

Czy otrzymam powiadomienie i zamówienie zmieni swój status?

Tak. Powiadomienie o opłaceniu zakupionego towaru jest wysłane drogą elektroniczną na Twój adres e-mail podany w formularzu zgłoszeniowym. W wiadomości znajdują się szczegóły zamówienia złożonego przez klienta Twojego sklepu. Status zamówienia zmienia się automatycznie po opłaceniu transakcji i można go sprawdzić w zakładce Zamówienia.

Czy będę otrzymywać zestawienie dokonanych płatności?

Tak. Raport zawierający informacje o wpłatach klientów dla Twojego sklepu w ramach Shoplo Płatności o oraz o kwocie należnego z tego tytułu wynagrodzenia otrzymasz raz dziennie. Wiadomość w postaci pliku CSV przekazywana jest mailem na adres poczty elektronicznej (adres e-mail podajesz w formularzu podczas aktywowania płatności). Raport ten umożliwi Ci łatwą identyfikację poszczególnych wpłat.

Czy będę otrzymywać faktury za pobrane prowizje?

Faktura VAT za prowizje generowana jest automatycznie i wysyłana raz w miesiącu na wskazany przez Ciebie adres e-mail. Aby otrzymać fakturę nie trzeba się logować do panelu administracyjnego Shoplo. Jeśli nie otrzymałeś faktury lub podane na niej dane się nie zgadzają, skontaktuj się z BOK Blue Media: platnosci@bm.pl.

Gdzie mogę kierować zapytania dotyczące Shoplo Płatności?

Reklamacje możesz zgłosić pod adresem mailowym: platnosci@bm.pl, telefonicznie 58 7604 844 (w godzinach pracy Działu Obsługi Klienta – 7-22) lub poprzez formularz kontaktowy dostępny na tej stronie. Możesz również przesłać zapytanie do BOK Shoplo poprzez ten formularz. lub telefonicznie pod numerem 22 873 83 43  (od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17).

Jak wyłączyć Shoplo Płatności?

Jeśli z jakichkolwiek powodów chcesz zrezygnować z usługi, wystarczy ją wyłączyć.
W panelu Shoplo przejdź do zakładki Ustawienia > Płatności i tam dezaktywować usługę.


Załączniki

Pobierz baner z ikonami banków

Czy artykuł był pomocny?

Nie znalazłeś tego, co szukasz?

Skontaktuj się z nami
Team