Jak możemy Ci pomóc?

Obsługa zwrotów


W Panelu Shoplo możesz dokonać zwrotu towarów oraz jeśli korzystasz z Płatności Shoplo – zwrócić wpłacone środki bezpośrednio na konto klienta.

W tym artykule:


Jak działają zwroty w panelu Shoplo

Opcja zwrotów pozwala na dokonanie: 

  • zwrotu środków na konto klienta (tylko przy aktywowanych Płatnościach Shoplo)
  • zwrotu towaru na magazyn
  • wysłanie maila do klienta z informacją o dokonaniu zwrotu

Zwrotu można dokonać tylko do opłaconych zamówień. Przejdź do Zamówienia > wybierz zamówienie i kliknij Dokonaj zwrotu

Wybierz, które produkty i w jakiej ilości chcesz zwrócić, a następnie zaznacz odpowiednie akcje.

shoplo-zwroty-opcje.png

Jeśli, któraś z nich jest niedostępna, to pod znakiem zapytania dowiesz się dlaczego. Wiadomość możesz wysłać tylko i wyłącznie, jeśli utworzysz odpowiedni szablon e-mail, a zwrotu środków możesz dokonać tylko jeśli korzystasz z Płatności Shoplo i masz aktywowaną opcję zwrotów.


Jak aktywować zwrot środków dla Płatności Shoplo

Jeśli korzystasz z Płatności Shoplo, to możesz zwracać środki pieniężne bezpośrednio na konto klienta. Sprawdź, czy aktywowałeś tę opcję:

Przejdź do Ustawienia > Płatności, a następnie kliknij w Edytuj obok Płatności Shoplo:

Następnie zaznacz: Chcę korzystać z wygodnych zwrotów środków dla klientów z panelu Shoplo i zapisz zmiany.

shoplo-zwroty-checkbox.png
Ważne:

Pamiętaj, że możliwość wykonywania zwrotów do opłaconych transakcji możliwa jest do 12 miesięcy wstecz, licząc od daty transakcji. Wyjątek stanowią płatności BLIK, które ze względu na ograniczenia czasowe po stronie BLIK można zwracać do 6 miesięcy wstecz. Powyższe terminy dotyczą realizowania zwrotów poprzez panel administracyjny oraz zlecanych z wykorzystaniem API Blue Media, np. za pośrednictwem własnych narzędzi administracyjnych.

Czy artykuł był pomocny?

Nie znalazłeś tego, co szukasz?

Skontaktuj się z nami
Team