Pliki produktowe w kampaniach reklamowych oraz porównywarkach cenowych po migracji z Shoplo na Shoper
Zmiana oprogramowania wiąże się nie tylko z przeniesieniem danych z jednej platformy sklepowej na drugą.
Z uwagi na różnice w systemach ważne jest również zaktualizowanie linków do strony sklepu w zewnętrznych serwisach, które do niego prowadzą.
Do najważniejszych należą te, w których zarządzasz – ty lub twoja agencja reklamowa, kampaniami promocyjnymi sklepu opartymi na plikach produktowych.
Nim przystąpisz do migracji finalnej sklepu (w czasie jej trwania sklep może odnotować przerwę w działaniu) zalecamy możliwie wstrzymanie kampanii reklamowych, które prowadzisz, do czasu zaktualizowania linków z feedem produktowym po stronie kanału reklamowego.
Najpopularniejszymi są:
- Google Merchant Center
- Facebook Ads
- porównywarki cenowe, np. Ceneo
Pamiętaj, aby po przenosinach sklepu zaktualizować link do feedu produktowego. Po zaktualizowaniu możesz na nowo aktywować kampanie reklamowe.
Plik produktowy dla Google Merchant Center i Facebook Ads
Aktualny link produktowy do Google Merchant Center oraz Facebook Ads znajdziesz w panelu administracyjnym sklepu Shoper w zakładce Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen.
Wystarczy, że aktywujesz je w kolumnie Aktywność, a następnie skopiujesz adres wtyczki XML z kolumny o tej samej nazwie i wkleisz w ustawieniach kanału reklamowego.
Pełna instrukcja poprawnego skonfigurowania i pobrania pliku produktowego:
Plik produktowy dla Ceneo
Jeżeli asortyment twojego sklepu prezentujesz w porównywarkach cenowych, pamiętaj aby po migracji sklepu z Shoplo na Shoper w ustawieniach konta porównywarki cenowej wkleić nowy link produktowy z asortymentem sklepu w Shoper.
Każdy produkt, który ma się znaleźć w porównywarce cenowej powinien być aktywny, posiadać zdefiniowanego producenta oraz termin wysyłki. Domyślnie wszystkie te dane przenosimy podczas migracji.
Szczegółowe informacje na temat porównywarek cenowych dostępnych w Shoper znajdziesz tutaj.
Oprogramowanie umożliwia także dodawanie lub usuwanie wybranych produktów z poszczególnych porównywarek czy kanałów reklamowych.
Może zainteresować cię również:
Zabezpieczenie pozycjonowania (SEO) sklepów Shoplo w procesie migracji na Shoper
Zmiana oprogramowania dla sklepu, a wypracowana pozycja SEO w Google
Aplikacja: Domodi (feed)
Aplikacja: Homebook (feed)
Aplikacja: Allani (feed)