Wypróbuj za darmo

    Pliki produktowe w kampaniach reklamowych oraz porównywarkach cenowych po migracji z Shoplo na Shoper

    Zmiana oprogramowania wiąże się nie tylko z przeniesieniem danych z jednej platformy sklepowej na drugą.
    Z uwagi na różnice w systemach ważne jest również zaktualizowanie linków do strony sklepu w zewnętrznych serwisach, które do niego prowadzą.

    Do najważniejszych należą te, w których zarządzasz – ty lub twoja agencja reklamowa, kampaniami promocyjnymi sklepu opartymi na plikach produktowych.

    Nim przystąpisz do migracji finalnej sklepu (w czasie jej trwania sklep może odnotować przerwę w działaniu) zalecamy możliwie wstrzymanie kampanii reklamowych, które prowadzisz, do czasu zaktualizowania linków z feedem produktowym po stronie kanału reklamowego.

    Najpopularniejszymi są:

    • Google Merchant Center
    • Facebook Ads
    • porównywarki cenowe, np. Ceneo

    Pamiętaj, aby po przenosinach sklepu zaktualizować link do feedu produktowego. Po zaktualizowaniu możesz na nowo aktywować kampanie reklamowe.

    Plik produktowy dla Google Merchant Center i Facebook Ads

    Aktualny link produktowy do Google Merchant Center oraz Facebook Ads znajdziesz w panelu administracyjnym sklepu Shoper w zakładce Zwiększaj sprzedaż > Porównywarki cen.

    Wystarczy, że aktywujesz je w kolumnie Aktywność, a następnie skopiujesz adres wtyczki XML z kolumny o tej samej nazwie i wkleisz w ustawieniach kanału reklamowego.

    Pełna instrukcja poprawnego skonfigurowania i pobrania pliku produktowego:

    • dla Facebook Ads znajduje się tutaj
    • dla Google Merchant Center znajduje się tutaj

     

    Plik produktowy dla Ceneo

    Jeżeli asortyment twojego sklepu prezentujesz w porównywarkach cenowych, pamiętaj aby po migracji sklepu z Shoplo na Shoper w ustawieniach konta porównywarki cenowej wkleić nowy link produktowy z asortymentem sklepu w Shoper.

    Każdy produkt, który ma się znaleźć w porównywarce cenowej powinien być aktywny, posiadać zdefiniowanego producenta oraz termin wysyłki. Domyślnie wszystkie te dane przenosimy podczas migracji.

    Szczegółowe informacje na temat porównywarek cenowych dostępnych w Shoper znajdziesz tutaj.

    Oprogramowanie umożliwia także dodawanie lub usuwanie wybranych produktów z poszczególnych porównywarek czy kanałów reklamowych.


    Może zainteresować cię również:

    Zabezpieczenie pozycjonowania (SEO) sklepów Shoplo w procesie migracji na Shoper
    Zmiana oprogramowania dla sklepu, a wypracowana pozycja SEO w Google
    Aplikacja: Domodi (feed)
    Aplikacja: Homebook (feed)
    Aplikacja: Allani (feed)

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności