Importowanie produktów z CSV
Przejdź do zakładki Produkty > kliknij trzy kropki i wybierz Importuj produkty z CSV
Kroki podczas importowania produktów:
- Przygotowanie i wgranie pliku
- Kolumny dostępne w pliku
- Dopasowanie odpowiednich kolumn (mapowanie)
- Aktualizacja produktów
- Jakich zmian dokonać można plikiem?
- Rozwiązywanie problemów
Przygotowanie i wgranie pliku
Jeśli wgrywasz plik po raz pierwszy, kliknij Wgraj plik i wybierz odpowiedni plik z dysku.
Plik powinien być przygotowany w następujący sposób:
- Kodowanie UTF-8
- separator pola – średnik (;)
- separator tekstu – cudzysłów (“)
Przy otwieraniu pliku przez Libre Office zastosuj następujące ustawienia:
Natomiast kiedy korzystasz z Open Office zaznacz:
Po wgraniu prawidłowego pliku kliknąć na przycisk Zatwierdź. W przypadku wgrania pliku o innym formacie przycisk Zatwierdź będzie nadal wyszarzony, ponadto wgrywany plik nie może przekraczać 10 000 linii.
Kolumny dostępne w pliku
Szczegółowy opis dostępnych kolumn w pliku .csv z produktami znajdziesz w tym artykule.
Dopasowanie odpowiednich kolumn (mapowanie)
Dopasuj kolumny z pliku do kolumn z Shoplo. Pamiętaj by zaznaczyć wszystkie, które potrzebujesz.
Do zaznaczonej kolumny wybierz z listy odpowiednią wartość. Np. jeśli zaznaczysz kolumnę z nazwą produktu, dopasuj do niej wartość “Title”. W przypadku użycia pliku wyeksportowanego z panelu Shoplo wszystkie kolumny zostaną automatycznie dopasowane i będą zaznaczone. Kolumny których nie chcesz brać pod uwagę przy imporcie produktów należy odznaczyć.
Po dopasowaniu kolumn kliknij na przycisk Importuj. W zależności od liczby produktów, import może potrwać kilka minut.
Aktualizacja produktów
W celu prawidłowego zaktualizowania produktów należy:
- W oknie dotyczącym wgrania pliku zaznacz opcję “Zaktualizuj istniejące produkty”
- Zaznacz i dopasuj kolumny wymagane przy aktualizacji produktów:
- URL
- SKU
- Wszystkie z parametrami
- Dodatkowo zaznacz te, które chcesz zaktualizować jak cena czy stan magazynowy
Jeśli nie dodajesz lub aktualizujesz zdjęć, to nie mapuj tych kolumn.
Jakich zmian dokonać można plikiem?
Aktualizacji m.in.:
- Numerów SKU produktu,
- Kolumny Title, jednak należy pamiętać o tym, żeby wszystkie warianty miały przypisany ten sam Title lub Title był pusty (musi być uzupełniony tylko w pierwszym wierszu danego produktu), w przeciwnym razie system potraktuje warianty jako dwa różne produkty,
- Wariantów,
- Parametrów, jednak pamiętaj o tym, że pod uwagę jest brana wartość (nazwa parametru) tylko z pierwszego wiersza produktu.
Importu np.:
- Zdjęć do produktów. Należy pamiętać o tym, że w przypadku, gdy produkty ze zdjęciami posiadasz tylko na jednym sklepie, wykonasz ich eksport, a następnie usuniesz produkty nastąpi usunięcie zdjęć z serwera. Produkty zaimportowane na nowo nie będą miały zdjęć pomimo adresów URL w pliku. Rozwiązaniem jest: dodanie zdjęć na zewnętrznych serwisach hostingujących lub dodawać je w panelu Shoplo, w zakładce Ustawienia > Pliki.
Rozwiązywanie problemów
W przypadku wystąpienia błędów przy imporcie możesz:
- Anulować import i dokonać stosownych zmian w pliku,
- Zmienić mapowanie kolumn,
- Zaimportować te produkty, które nie zawierają błędów. Jeśli jednak błąd wystąpił w produkcie wielowariantowym, w co najmniej jednej linii ( a więc jednym wariancie) powoduje to odrzucenie całego produktu, a nie tylko tego jednego wariantu.
Co jeśli plik się nie importuje?
Jeśli plik się nie importuje może to oznaczać kilka rzeczy:
- Plik zapisany jest w złym formacie,
- Przy kilku produktach występuje takie samo SKU,
- Występują puste pola w kolumnie SKU,
- Pojawił się zduplikowany parametr wariantu,
- W wariancie brakuje nazwy parametru lub jego wartości,
- Występuje zduplikowany adres URL na różnych produktach,
- Adres URL produktu jest niepoprawny np. zawiera niedozwolone znaki,
- po prostu coś nie działa 🙂 – wtedy napisz do nas i postaramy Ci się pomóc