Wypróbuj za darmo

    Jak zintegrować sklep z narzędziem Google Tag Manager

    UWAGA: poniższa treść przeznaczona jest tylko dla zaawansowanych użytkowników i nie jest objęta wsparciem technicznym. Więcej informacji o Google Tag Managerze znajdziesz tutaj.

    Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania tagami na stronach internetowych. Instalując jednorazowo kontener (kod Google Tag Manager) na stronie sklepu mamy możliwość zarządzania (dodawanie, edytowanie, usuwanie) wszystkimi dostępnymi tagami tj. analytics, remarketing, śledzenie konwersji i wiele innych) bez potrzeby ciągłej ingerencji w samą strukturę kodu strony. Wszystkie działania odbywają się za pomocą panelu zarządzania online, do którego wystarczy się zalogować.

    Pełna lista obsługiwanych tagów znajduje się pod adresem (lista obsługiwanych tagów stopniowo powiększa się): Lista obsługiwanych tagów GTM

    Integracja Google Tag Manager z Shoper

    1. Przejdź do strony: https://tagmanager.google.com/ i załóż konto
      Strona: google.pl/intl/pl/tagmanager/
    2. Kliknij na Utwórz konto i zdefiniuj nazwę konta Google Tag Manager
      Zdefiniuj nazwę konta GTM
    3. Podaj domenę, którą chcesz śledzić oraz określ co chcesz śledzić (witryna internetowa) i kliknij Utwórz
      Określ nazwę kontenera
    4. Zapoznaj się z warunkami licencji, zaakceptuj, następnie kliknij Tak
      Przeczytaj i zaakceptuj warunki licencji

    Instalacja kodu GTM w sklepie Shoper

    1. Skopiuj wyświetlony kod do obsługi managera tagów Google. Kody możesz pobrać w interfejsie Tag Managera w zakładce Administracja > Zainstaluj Menedżera tagów Google. Kody dodajemy w dwóch miejscach – w sekcji body i head sklepu
      Skopiuj kod
    2. Po skopiowaniu kodów zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu. Przejdź do menu: Dodatki i integracje > Integracje własne
    3. Wklej skopiowane kody w polach Nagłówek strony i Stopka strony, przed zamknięciem
      Wklej kod

    Dodawanie tagów w interfejsie Google Tag Managera

    Kolejne kroki wykonujemy już w interfejsie Google Tag Managera, gdzie możemy dodać odpowiednie kody (tagi) i ustalić kiedy mają być uruchamiane (reguły). Każdy wprowadzony kod musimy także opublikować (prześlij) , a wcześniej możemy sprawdzić jego działanie przechodząc do trybu debugowania (podgląd)

    Wklej kod

    Przetestuj sklep internetowy
    Shoper przez 14 dni za darmo

    Podając maila akceptujesz Regulamin i Politykę Prywatności