Jak zintegrować sklep z narzędziem Google Tag Manager
UWAGA: poniższa treść przeznaczona jest tylko dla zaawansowanych użytkowników i nie jest objęta wsparciem technicznym. Więcej informacji o Google Tag Managerze znajdziesz tutaj.
Google Tag Manager to narzędzie do zarządzania tagami na stronach internetowych. Instalując jednorazowo kontener (kod Google Tag Manager) na stronie sklepu mamy możliwość zarządzania (dodawanie, edytowanie, usuwanie) wszystkimi dostępnymi tagami tj. analytics, remarketing, śledzenie konwersji i wiele innych) bez potrzeby ciągłej ingerencji w samą strukturę kodu strony. Wszystkie działania odbywają się za pomocą panelu zarządzania online, do którego wystarczy się zalogować.
Pełna lista obsługiwanych tagów znajduje się pod adresem (lista obsługiwanych tagów stopniowo powiększa się): Lista obsługiwanych tagów GTM
Integracja Google Tag Manager z Shoper
- Przejdź do strony: https://tagmanager.google.com/ i załóż konto
- Kliknij na Utwórz konto i zdefiniuj nazwę konta Google Tag Manager
- Podaj domenę, którą chcesz śledzić oraz określ co chcesz śledzić (witryna internetowa) i kliknij Utwórz
- Zapoznaj się z warunkami licencji, zaakceptuj, następnie kliknij Tak
Instalacja kodu GTM w sklepie Shoper
- Skopiuj wyświetlony kod do obsługi managera tagów Google. Kody możesz pobrać w interfejsie Tag Managera w zakładce Administracja > Zainstaluj Menedżera tagów Google. Kody dodajemy w dwóch miejscach – w sekcji body i head sklepu
- Po skopiowaniu kodów zaloguj się do panelu administracyjnego sklepu. Przejdź do menu: Dodatki i integracje > Integracje własne
- Wklej skopiowane kody w polach Nagłówek strony i Stopka strony, przed zamknięciem
Dodawanie tagów w interfejsie Google Tag Managera
Kolejne kroki wykonujemy już w interfejsie Google Tag Managera, gdzie możemy dodać odpowiednie kody (tagi) i ustalić kiedy mają być uruchamiane (reguły). Każdy wprowadzony kod musimy także opublikować (prześlij) , a wcześniej możemy sprawdzić jego działanie przechodząc do trybu debugowania (podgląd)