Jak możemy Ci pomóc?

Google Analytics


Shoplo wspiera i zaleca wykorzystywanie Universal Analytics.

W tym artykule dowiesz się:


Jak dodać kod UA?

Przejdź do Ustawienia > Konwersja i śledzenie > Dodatkowy kod śledzenia > Kod Google Analytics i podaj swój Identyfikator Śledzenia

Znajdziesz go w panelu Google Analytics.


Jak włączyć śledzenie ecommerce na koncie Google Analytics?

Upewnij się, że w panelu Shoplo masz już dodany kod UA w ustawieniach ogólnych. Dowiedz się więcej.

Zaloguj się do swojego konta Google Analytics > Administracja (wybierz: Konto, Usługę i Widok) > Z kolumny Widok wybierz Ustawienie e-commerce

Uruchom e-commerce klikając w przycisk

shoplo-google-wlacz-e-commerce.png

Samo zaznaczenie powyższych opcji nie umożliwi śledzenia raportów e-commerce w Google Analytics.

Konieczne jest dodanie odpowiednich kodów do witryny, bez nich nie będziesz widział w raportach żadnych danych dotyczących transakcji.

Aby moduł zaczął zbierać dane, trzeba również odpowiednio skonfigurować śledzenie po stronie witryny. Poniżej znajdziesz opisane dwa sposoby śledzenia. Wybierz jeden z nich.


Śledzenie za pomocą taga gtag.js

  1. Rozpocznij konfigurację w panelu Google Analytics. Skonfiguruj podstawowe śledzenie stron zgodnie z tą instrukcją, którą znajdziesz tutaj.
  2. Dodaj odpowiednie kody do swojego panelu w Shoplo. Przejdź do zakładki Ustawienia > Konwersja i śledzenie > Dodatkowy kod w sekcji head i wklej globalny tag witryny, który powinien wyglądać mniej więcej tak:

Pamiętaj, aby zamiast GA_MEASUREMENT_ID wpisać swoje ID z Google Analytics.

Śledzenie wielu domen (checkout w innej domenie)

Jeśli Twój checkout (ekran finalizacji zamówienia) znajduje się w innej domenie niż domena główna*, należy skonfigurować śledzenie w wielu domenach.

Robimy to przez rozszerzenie kodu podstawowego w poniższy sposób:

gtag('config', 'GA_MEASUREMENT_ID', {
'linker': {
'domains': ['example.com', 'example-pet-store.com']
}
});

* Checkout we własnej domenie jest jedną z funkcjonalności dostępnych w planie abonamentowym VIP.

Anonimizacja adresów IP

Jeśli chcesz wprowadzić anonimizację adresów IP należy powyższy, podstawowy kod rozszerzyć o zapis:

gtag('config', '<GA_MEASUREMENT_ID>', { 'anonymize_ip': true });

3. Aby zbierać dane e-commerce z witryny należy do sklepu dodać kolejny kod, który będzie zbierał dane o transakcjach.
W zakładce Ustawienia > Konwersja i śledzenie > Dodatkowe kody w podziękowaniu za zamówienie należy dodać poniższy kod:

<script type="text/javascript">

gtag('event', 'purchase', {

    'transactionId': '{order_id}',

    'value': '{sum}',

    'currency':'{shop_currency}',

    'tax': '{tax}',

    'shipping': '{delivery_price}',

    'items': [

        {/literal}

        {foreach from=$items item="item" name="item_list"}

        {

            'sku': '{$item->sku}',

            'name': '{$item->title}',

            'category': '{foreach from=$item->product->categories item="product_category" name="category_list"}{$product_category->title}{break}{if !$smarty.foreach.item_list.last},{/if}{/foreach}',

            'price': '{$item->price_gross|money_without_currency}',

            'quantity': {$item->quantity},

            'brand': '{$item->product->vendor}',

            'variant': '{$item->variant->name}'

            }

            {if !$smarty.foreach.item_list.last},{/if}

        {/foreach}

        {literal}]

});

</script>

(https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gtagjs/ecommerce )

4. Aby ukończyć konfigurację skontaktuj się z nami. Dodamy dla Ciebie odpowiedni kod w HTML szablonu.


Śledzenie przy pomocy GTM

Przy pomocy Google Tag Manager właściciel sklepu jest w stanie odczytać odpowiednie wartości i przekazywać je do Google Analytics.

Podstawowa instrukcja znajduje się tutaj.

  1. Rozpocznij od implementacji odpowiednich kodów. W zakładce Ustawienia > Konwersja i śledzenie > Dodatkowy kod w sekcji head wstaw poniższy kod:

<!-- Google Tag Manager -->

<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':

new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],

j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=

'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);

})(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXX');</script>

<!-- End Google Tag Manager -->

Pamiętaj, aby zastąpić GTM-XXXX ID swojego kontenera.

2. W zakładce Ustawienia > Konwersja i śledzenie > Dodatkowy kod w sekcji body wklej poniższy kod, ponownie pamiętając              o zastąpieniu GTM-XXXX swoim ID kontenera:

<!-- Google Tag Manager (noscript) -->

<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXX"

height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>

<!-- End Google Tag Manager (noscript) -->

3. W zakładce Ustawienia > Konwersja i śledzenie > Dodatkowe kody w podziękowaniu za zamówienie dodaj ten kod:

<script type="text/javascript">

dataLayer.push({

    'ecomm_pagetype': 'purchase',

    'transactionId': '{order_id}',

    'value': '{sum}',

    'currency':'{shop_currency}',

    'tax': '{tax}',

    'shipping': '{delivery_price}',

    'items': [

        {/literal}

        {foreach from=$items item="item" name="item_list"}

        {

            'sku': '{$item->sku}',

            'name': '{$item->title}',

            'category': '{foreach from=$item->product->categories item="product_category" name="category_list"}{$product_category->title}{break}{if !$smarty.foreach.item_list.last},{/if}{/foreach}',

            'price': '{$item->price_gross|money_without_currency}',

            'quantity': {$item->quantity},

            'brand': '{$item->product->vendor}',

            'variant': '{$item->variant->name}'

            }

            {if !$smarty.foreach.item_list.last},{/if}

        {/foreach}

        {literal}]

});

</script>

4. Aby ukończyć konfigurację skontaktuj się z nami. Dodamy dla Ciebie odpowiedni kod w HTML szablonu.


Jak włączyć Ulepszone Ecommerce?

Uruchom Ulepszone Ecommerce tylko i wyłącznie, jeśli chcesz monitorować zdarzenia dodatkowe na stronie, inne niż monitorowane przez Universal Analytics. Jeżeli interesują Cię podstawowe zdarzenia, to wystarczy Ci śledzenie ecommerce.

Zdarzenia te pozwalają przyjrzeć się bardziej dogłębnie procesowi zakupu, umożliwiając rozbicie każdego etapu transakcji.

Raport posiada również dane, takie jak: 

  • dodawanie do koszyka, 
  • usunięcie z koszyka, 
  • płatność, 
  • wysyłka,
  • złożenie zamówienia
  • wgląd w promocje, 
  • raporty ścieżek, dzięki czemu możesz zobaczyć, gdzie odwiedzający rezygnują,
  • raporty dotyczące konkretnych produktów.

Zdarzenia, które wprowadzamy w Shoplo w ramach enhanced ecommerce to:

  • product impressions na stronach: home, category, product, collection, vendor
  • product clicks na stronach: home, category, collection, vendor, product
  • measuring views product details na stronie product
  • adding a product a shopping cart na stronach home, category, collection, vendor, search, product
  • removing a product from  cart
  • checokut dodanie stepów w checkout options
  • purchases

Skontaktuj się z nami jeśli jesteś zainteresowany dodaniem powyższych zdarzeń.

Po uruchomieniu Ulepszonego Ecommerce w panelu Shoplo należy jeszcze je włączyć w panelu Google Analytics.

Zaloguj się do swojego konta Google Analytics > Administracja (wybierz: Konto, Usługę i Widok) > Z kolumny Widok wybierz Ustawienie e-commerce

shoplo-google-wlacz-e-commerce.png

Włącz ecommerce (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś), a następnie kliknij w Dalsze kroki.

Włącz raportowanie dla ulepszonego e-commerce i zatwierdź klikając Prześlij

shoplo-google-uleposzone-ecommerce-raportowanie.png


Wykluczenie domen referencyjnych

Jeżeli checkout Twojego sklepu jest w innej domenie, wtedy należy dodać wykluczenia domen referencyjnych. W ten sposób będziesz dokładniej śledzić zachowania swoich klientów.

Zaloguj się do panelu Google Analytics. Przejdź do zakładki Administracja. W kolumnie Usługa wybierz Informacje o śledzeniu > Lista wykluczeń stron odsyłających

shoplo-google-lista-wykluczen.png

Kliknij Dodaj wykluczenie strony odsyłającej 

shoplo-google-dodaj-wykluczenie.png

Wpisz wszystkie domeny, które mają być wykluczone.

Dopisz:

  • Domenę swojego sklepu (example.com)
  • Nazwę sklepu na domenie shoplo (nazwasklepu.shoplo.com)
  • paypal – jeśli korzystasz z tego rodzaju płatności
  • oraz inne domeny, które chcesz wykluczyć.

Czy artykuł był pomocny?

Nie znalazłeś tego, co szukasz?

Skontaktuj się z nami
Team