Blog
Oprogramowanie Shoper umożliwia prowadzenie bloga, co daje ci możliwość umieszczania aktualności np. na temat nowości w asortymencie, informacji z życia firmy czy też poradników opisujących jak prawidłowo korzystać z danego produktu itp. Odpowiednie treści związane z profilem twojej działalności zamieszczane na blogu, wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony sklepu, dlatego warto z tej możliwości skorzystać.
Przed utworzeniem wpisów bloga przejdź do zakładki Wygląd i treści > Blog > Ustawienia bloga i zapoznaj się z dostępnymi ustawieniami
W tym miejscu możesz zarządzać ustawieniami:
- opinii
- pobierania plików załączonych do wpisu
- adresami URL wpisów oraz kategorii bloga
Wyświetlanie wpisów bloga
Zredagowane wpisy bloga mogą być prezentowane na:
- Stronie głównej
- Lub w module News (Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Moduły). Standardowo sklep wyposażony jest w 4 moduły dotyczące bloga. Są to moduły:
- News – moduł umożliwiający wyświetlanie wpisów, w dwóch formatach: “tylko tytuł” oraz “tytuł oraz treść skrócona”. Moduł pozwala zmieniać ilość wpisów wyświetlanych w liście.
- Kategorie bloga – moduł wyświetlający kategorie wpisów bloga. W opcjach modułu możliwe jest określenie ilości wyświetlanych elementów oraz włączenie wyświetlania ilości wpisów w kategorii.
- Blog chmura tagów – moduł wyświetla tagi użyte w treści artykułów.
- Kalendarz – moduł wyświetlający dni miesiąca w którym utworzone zostały wpisy na blogu w formie kalendarza. Po kliknięciu na dzień w którym utworzony został wpis, zostaniesz przekierowany do konkretnego artykułu.
Moduły mogą być umieszczane we wszystkich dostępnych miejscach szablonu graficznego oraz typach stron. Możesz korzystać z wybranych modułów, nie musisz używać wszystkich.
I. Przykładowy układ wszystkich dostępnych modułów bloga w nowym Shoper Visual Editorze
Obejrzyj jak korzystać z Shoper Visual Editora:
II. Przykładowy układ wszystkich dostępnych modułów bloga w starym konfiguratorze wyglądu
Jak dodać artykuł na bloga?
- Przejdź do zakładki Wygląd i treści > Blog > Lista wpisów
- W prawym górnym rogu kliknij DODAJ WPIS NA BLOGU
- Wprowadź treść wpisu
- Tag dodajesz albo wpisując jego nazwę w pole „Tagi” podczas tworzenia/edycji artykułu, albo po prostu wybierasz go (lub więcej niż jednego) z listy już utworzonych:
W treści artykułu możesz określić:
Dane podstawowe:- Tytuł wpisu
- Autora
- Datę opublikowania wpisu
- Miejsce wyświetlania wpisu (strona główna / moduł)
- Kategorię wpisu
- Tagi wpisu
- Zdjęcie wpisu
- Skróconą treść wpisu (HTML/Edytor)
- Główną treść wpisu (HTML/Edytor)
Komentarze:
- Zarządzanie komentarzami
Pozycjonowanie
- Tytuł strony
- Meta description – opis SEO
- Meta keywords – słowa kluczowe
- Ustawienie własnego adresu URL wpisu
Pliki
- Zarządzanie plikami