To się sprzedaje - 9 pomysłów na sprzedaż w internecie w 2022 roku

Janina Kowalczyk,
Janina Kowalczyk,
May 20, 2022
To się sprzedaje - 9 pomysłów na sprzedaż w internecie w 2022 roku


Jak i co warto sprzedawać w sklepie internetowym? Jakie produkty w 2022 roku są na topie? Zobacz kilka sprawdzonych pomysłów.

E-commerce to dobry wybór

Ostatnie lata pokazały, że internet to najlepsze i najpewniejsze miejsce do rozwoju biznesu. Podczas gdy większość sklepów stacjonarnych wciągu pandemii traciło klientów albo całkiem upadało, sklepy internetowe przeżywały prawdziwe oblężenie. Nawet najwięksi zwolennicy tradycyjnych zakupów z konieczności zaczęli się przekonywać do kupowania online. I wszystko wskazuje na to, że coraz więcej marek i ich klientów będzie przenosić się do sieci , a rynek e-commerce w 2022 roku będzie rósł nadal.

W sklepie internetowym nie blokują Cię ograniczenia epidemiologiczne ani zakaz handlu w niedzielę. W dodatku pracujesz na własnych zasadach, kiedy chcesz i gdzie chcesz – w domu, w pociągu, nad morzem. Możesz być dostępny dla swoich klientów i sprzedawać cały czas, 24/7. Dlatego jeśli chcesz otworzyć własny biznes, najlepiej zrób to online.


Sprawdź, jak efektywnie pracować z domu



Jak sprzedawać w sieci?

Że najlepiej sprzedawać online, to już wiesz. Ale internet jest ogromny i daje wiele możliwości: własny sklep internetowy, marketplace’y Facebooka czy Instagrama, serwisy aukcyjne i platformy sprzedażowe, jak Allegro, Shopee, Amazon, Ebay… Co wybrać? Gdzie najlepiej wystartować z własną marką?

Trudno podać jeden uniwersalny przepis. Wszystko zależy od Twojego pomysłu na biznes,  produktu, planowanego rozwoju i innych kwestii. Ale jedno jest pewne – własny sklep online to najlepszy fundament dobudowania wizerunku marki. Tutaj sprzedajesz pod własnym szyldem, przedstawiasz swoją historię i misję, działasz po swojemu. Masz dzięki temu szansę nawiązać z klientami bardziej osobiste i trwałe relacje.



Skąd brać pomysły na sklep internetowy?

Dobry pomysł na biznes to najważniejszy element sukcesu w e-commerce. Tylko jak na to wpaść? Nawet jeśli nie masz jeszcze swojego konceptu, nic straconego. Musisz po prostu wiedzieć, gdzie szukać inspiracji i danych, które pomogą Ci zrozumieć potrzeby konsumentów.

Wykorzystaj do tego Google Trends. Dzięki temu narzędziu sprawdzisz, co cieszy się największą popularnością w sieci, czego ludzie najczęściej szukają. Google Trends bazuje na frazach wpisywanych przez ludzi w największej globalnej wyszukiwarce. Dodatkowo narzędzie to pozwala przeanalizować dane z kilku lat wstecz, dlatego stanowi wiarygodne źródło informacji. W ten sposób ocenisz potencjał różnych koncepcji biznesowych oraz ich możliwy rozwój.

Znajomość Google Trends przyda Ci się również na dalszym etapie rozwoju firmy i sprzedaży internetowej. Śledząc tematy na topie, możesz na bieżąco reagować na potrzeby konsumentów i dostosowywać do nich swoją ofertę. Wiele e-sklepów skutecznie wykorzystuje podobne narzędzia właśnie w ten sposób.


Zobacz też pomysły na kobiecy biznes w sieci


Sprawdzone i na topie, czyli co sprzedawać w internecie

Inną opcją na start z własną firmą jest… wykorzystanie pomysłów na biznes, które już się sprawdziły. Jasne, najlepiej znaleźć swoją niszę i stworzyć coś, czego jeszcze nie ma na rynku. Ale to wymaga o wiele więcej czasu, wysiłku, umiejętności i – nie da się ukryć – szczęścia w życiu. Jeśli nie czujesz się na tona siłach, wybierz prostszą (wcale nie gorszą) drogę.

Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki przegląd branż i produktów, które prężnie się rozwijają i stale cieszą się powodzeniem. Niektóre z nich to ponadczasowe pewniaki, inne pojawiły się niedawno, ale mają ogromny potencjał. Zobacz, co w 2022 roku warto sprzedawać w sklepie internetowym.



Zobaczteż, co musisz zrobić, zanim zaczniesz sprzedawać


1. Ubrania

Znasz się na modzie, masz wyczucie stylu i potrafisz wyszukiwać prawdziwe perełki tam, gdzie inni widzą tylko stertę staroci? A może szyjesz wyjątkowe kreacje? Takie zdolności to niemal gotowy sposób na własny biznes.


Sklepy online z odzieżą z drugiej ręki lub ubraniami szytymi na wymiar są teraz na szczycie i wszystko wskazuje na to, że ten pomysł na biznes nie wyjdzie prędko z mody. A nowych klientów wciąż nie brakuje. Może to właśnie przestrzeń na Twoją działalność?


Dowiedz się, jak sprzedawać modę online


2. Artykuły spożywcze

Branża spożywcza w e-commerce w ostatnich 2 latach wprost wystrzeliła w górę. Pojawiło się sporo e-sklepów oferujących najróżniejsze produkty: od zwykłych codziennych zakupów na dowóz przez żywność ekologiczną po domowe przetwory czy restauracyjne dania pakowane jak konserwy.   I nadal jest tu miejsce dla Ciebie.

Może znasz stare rodzinne przepisy na pyszności w słoikach? Masz talent do dekoracyjnych tortów i ciasteczek? A może Twoją pasją jest bartnictwo i opływasz w nadmiar miodu? Nie musisz siedzieć godzinami na targach i straganach. Na dobrą, domową żywność w internecie zawsze znajdą się chętni.



3. Rękodzieło

Ręcznie robione filiżanki, haftowane poduszki, plakaty na indywidualne zamówienie czy kwiaty orgiami – w internecie wszystko z etykietą „handmade” znajduje swoich wiernych fanów. Takie produkty kojarzą się z jakością, niepowtarzalnością oraz produkcją przyjazną środowisku.

Cena w tym przypadku nie ma kluczowego znaczenia, dla miłośników rękodzieła bardziej liczy się jakość. Zastanów się więc, czy masz jakieś zdolności manualne i pasje, które możesz zmienić we własny biznes online.



4. Artykuły do domu i ogrodu

Od czasu pandemii, gdy praca zdalna dla wielu stała się codziennością, ludzie coraz większą uwagę zwracają na wystrój i wygodę swoich domów. Jedni odkryli pasję do ogrodnictwa, inni czerpią przyjemność z dekorowania wnętrz i częstego zmieniania ich aranżacji.

Dlatego to najlepszy czas na założenie sklepu internetowego np. z dekoracjami, oryginalnymi meblami czy egzotycznymi roślinami. Możesz sprzedawać doniczki w nietypowych kształtach, personalizowane akcesoria ogrodnicze czy zestawy do DIY (Zrób to sam) – im ciekawiej, tym lepiej.



5. Artykuły dziecięce

Artykuły dziecięce – zabawki, ubranka, pomoce edukacyjne, akcesoria – to jedne z najlepiej sprzedających się w e-commerce kategorii. Nowocześni rodzice przywiązują dużą wagę do tego, co kupują swoim dzieciom, a najlepszych produktów dla pociech szukają właśnie w internecie.

Potrafisz tworzyć piękne zabawki wspierające rozwój malucha? A może jako rodzic zauważasz, że na rynku brakuje jakiegoś rozwiązania, i wiesz, jak wypełnić tę lukę? Idealny pomysł na biznes gotowy! Załóż własny sklep online i zadbaj o promocję tam, gdzie mamy często szukają wsparcia lub podpowiedzi, czyli w social mediach, zwłaszcza na Facebooku i Instagramie.



6. Artykuły dla zwierząt

Podobno pies to też człowiek :) Dla wielu miłośników zwierząt puchate czworonogi (i nie tylko) są pełnoprawnymi członkami rodziny, kochanymi i rozpieszczanymi jak dzieci. Troskliwy właściciel dla swojego milusińskiego zrobi i kupi niemal wszystko.

Garnitury i muszki dla buldoga? Ręcznie szyte zabawki? Dlaczego nie! Minikanapa albo łóżeczko dla kota? Jasne. Smaczki wypiekane z najlepszych składników? Oczywiście! Jeżeli tylko znasz się na zwierzętach i wiesz, jak stworzyć bezpieczne dla nich produkty, śmiało to wykorzystaj we własnej działalności gospodarczej online.


7. Gadżety elektroniczne


Moda na elektryczne hulajnogi, smartwatche czy designerskie dodatki dla graczy trwa w najlepsze.   Dochodzą do tego również inne gadżety domowego użytku – eleganckie odświeżacze i oczyszczacze powietrza, inteligentne żarówki czy roboty sprzątające. Z kolei stale napływający początkujący influencerzy chętnie inwestują w akcesoria do nagrywania – lampy LED, statywy, przypinane obiektywy itp.

Nie martw się – żeby sprzedawać online takie sprzęty, wcale nie musisz ich produkować. Możesz skorzystać z popularnego dzisiaj modelu sprzedaży, czyli dropshippingu. Jak to wygląda? Podpisujesz umowę z hurtownią, która ma interesujący Cię asortyment, i wystawiasz go w swoim sklepie internetowym.



8. Ekologiczne kosmetyki

Naturalne kosmetyki to kolejny świetny pomysł na biznes online. Ekologiczne podejście i trend zero waste cieszą się coraz większą popularnością wśród świadomych konsumentów. Ci są skłonni poświęcić więcej pieniędzy i czasu na to, by otrzymać produkt wykonany z troską o środowisko naturalne oraz ze sprawdzonych składników.

By rozkręcić własną działalność i sprzedaż online w tej branży, wcale nie musisz mieć dużej firmy ani oferty kosmetyków od A do Z. Możesz stworzyć swoją niszę i sprzedawać drobne wyroby, np. ręcznie robione mydełka, balsamy do ciała czy kule do kąpieli. Jeżeli dodasz do tego opakowanie biodegradowalne lub wielorazowego użytku oraz swój znak rozpoznawczy – choćby miły liścik w przesyłce czy słodki upominek – zyskasz zadowolonych klientów na stałe.



9.  Akcesoria less waste

Nie tylko kosmetyki mogą być ekologiczne. Internauci chętnie kupują wszystko, co organiczne, naturalne, biodegradowalne czy wielorazowego użytku, a także różne akcesoria i sprzęty pomagające w życiu „bardziej eko”.

Mogą to być na przykład wielorazowe waciki kosmetyczne, bambusowe słomki i sztućce, woskowe owijki do żywności zastępujące folię, szczotki ryżowe do czyszczenia różnych powierzchni… Gama produktów less waste jest naprawdę szeroka. A zapotrzebowanie będzie rosło razem ze świadomością społeczeństwa.


Jeśli masz już w głowie pomysł na swój biznes w internecie, koniecznie zweryfikuj jego potencjał, zbadaj rynek i poznaj potencjalnych klientów. Jak to zrobić? Dowiesz się z tego artykułu: https://www.shoplo.pl/blog/weryfikacja-pomyslu-na-biznes-7-sprawdzonych-sposobow



przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.