Kreacje ambientowe tworzy się pod konkretny produkt i konkretną grupę docelową – dlatego też nie są to powielane akcje. Nie do końca wykorzystywany i doceniany sposób promocji w naszym kraju pozostawia Ci wielkie pole do popisu. Zainspiruj się najlepszymi i skutecznie dotrzyj do swojego klienta.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i poznaj 100 sposobów na pierwszą sprzedaż w swoim sklepie!

McDonald’s i akcja ‘darmowa kawa’

Mijający czas napędza każdego z nas. McDonald’s sprytnie zareklamował swoje restauracje i akcję z zupełnie darmową kawą, tworząc ambient ze zwykłej wiaty przystankowej. Od 20 kwietnia do 3 maja wypełniona wiata z każdym dniem stawała się coraz bardziej pusta, co przypominało o zbliżającym się końcu akcji. Tick tock..

mc1

Jedziesz za szybko? Zobacz, co może Ci się przytrafić

Ambient wykorzystywany jest w przeróżnych branżach. Kreacje, które przestrzegają przed nadmierną prędkością zawsze mocno chwytały za serce swoich odbiorców, lecz poniższy przykład wykorzystania billboardów drogowych jako ambient to zdecydowanie jedna z najmocniejszych kreacji tego typu w ostatnich latach.

1377018_644050575627197_1244663477_n

Coca-Cola zbliża ludzi

Firma z branży FMCG często w swoich działaniach marketingowych promuje przyjaźń i miłość. Dzięki poniższej akcji, marka z pewnością ociepliła swój wizerunek.

Żywy billboard

Ambient wykorzystuje się często na przystankach komunikacji miejskiej, nadając kontekst przestrzeni publicznej czy za pomocą zwykłych nośników reklamowych. Akcja ‘Żywy billboard’ internetowego sklepu LAREDOUTE.FR to idealny przykład wykorzystania reklamy ambientowej w branży fashion. Udowadnia, iż reklama offline nie tylko zwróci uwagę potencjalnego klienta na mieście, ale także ma viralowy potencjał i szansę na odniesienie sukcesu w Internecie.

Lepiej się ubezpiecz

Sprytne granie na skrajnych emocjach bez wątpienia zapada mocno w pamięć odbierającym przekaz. Pomysłowo wykorzystała to jedna z firm ubezpieczeniowych.

51383af5e20e8

Wstajemy, wstajemy – gorąca kawa z rana

Firma Folgers Coffee wpadła na to, aby wykorzystać nieodłączne elementy wielkomiejskości jako skupiający wzrok środek komunikacyjny.

51383af456ab6

Hot Sauce Wolf ogrzewa Ci ręce

Kolejne niespotykane wykorzystanie Out-Dooru do zareklamowania swojego produktu. Co więcej, kolejny sposób, który nie wymaga wielkobudżetowej kampanii. Proste, pomysłowe i z humorem.

wolf-hot-sauce-hand-dryer

Biegaj. Just do it.

Nike od początku działalności firmy postawił na identyfikowanie swojej marki jako tej, której przekaz ma jedno określone zadanie – motywować do sportowego i zdrowego trybu życia. Prostota to jedna z głównych cech mistrzowskiej kreacji.

51383af673b52

Przenosimy górskie powietrze do brudnego miasta – zróbmy to razem

Jednym z zadań reklamy ambientowej jest interakcja z dobraną grupą docelową i otoczeniem. Poniższy przykład pokazuje, jak zaangażować odbiorców oraz sprawić, aby czynnie brali udział w akcji marketingowej.

Air_Bubbles

Miejski trymer

Wykorzystanie kolejnego elementu miejskiego w sposób humorystyczny i niespodziewany. Panasonic kreatywnie pokazuje, co stanie się z Twoim nosem, jak porządnie o niego nie zadbasz.

nose-hair-trimmer

Średnia 4.2 (23 głosów)
[Głosów: 23   Average: 4.2/5]

Maciej Orłowski

Maciej Orłowski

Maciej Orłowski - Zajmuje się Marketingiem w Shoplo. Na co dzień łączy pasję z pracą. Jest wielkim entuzjastą inbound marketingu i startupowych klimatów. Uzależniony do granic możliwości od festiwali i koncertów muzycznych. Współtworzy Akademię Ecommerce Shoplo.