Personalizacja - jak dobierać komunikaty do klientów

Iga Furmańczyk
Iga Furmańczyk
October 22, 2017
Personalizacja - jak dobierać komunikaty do klientów

Choć nie jest to jeszcze powszechna praktyka w sprzedaży online - aż 64% firm w ecommerce nie ma w nawyku personalizowania treści dla swoich klientów. Po przeczytaniu tego artykuły, masz więc szansę zostawić swoją konkurencję daleko w tyle :)

Jak jednak wyjść poza podstawowy przejaw personalizacji komunikatów czyli automatyczne wstawianie imienia nadawcy w nagłówku wiadomości email? Skuteczność email marketingu z roku na rok spada. W 2014 wynosiła tylko 2.53% dlatego warto zastanowić się, które informacje i komunikaty możemy uczynić bardziej przystępnymi dla klientów i przekazać je także innymi kanałami.

Duże możliwości w zakresie personalizacji treści daje nam automation marketing:

1. Pop-up z formularzem

Jeśli ustawisz automatyczny pop-up z prośbą o podanie płci, będzie to dla Ciebie cenna informacja, dzięki której będziesz mógł wyświetlać produkty skierowane np. tylko do kobiet. Pamiętaj, że możesz wybrać dowolny moment, kiedy okienko ma się pojawić na monitorze klienta i sam warunkujesz ilość wyświetleń w ciągu wizyty.

2. Dedykowany display

Dzięki temu rozwiązaniu, osoba o danych zainteresowaniach zobaczy na stronie sklepu bannery o tematyce, która ją interesuje. Co zwiększa szanse, że kliknie, np. w banner oferujący darmowy e-book z poradami, które może wykorzystać w życiu.

3. Remarketing

Najpopularniejszy remarketing oferuje Google. Za pomocą AdWords możesz ustawić przekazy reklamowe, które będą „śledziły” Twoich klientów i przypominały im o np. porzuconych koszykach lub informowały o promocjach produktów, które ostatnio oglądali. Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: Retargeting dla sklepu internetowego krok po kroku

4. Polecane produkty

Sekcja „polecane produkty” to coraz popularniejsze zjawisko z sklepach online. Ważne, żeby klient zobaczył rzeczywiście wybrane dla niego produkty. W przyszłym tygodniu na Shoplo udostępnimy Ci do tego specjalną aplikację.  Taka selekcja odbywa się na podstawie automatycznego rozpoznania profilu użytkownika.

5. Automatyczne komunikaty

Zauważyłeś mechanizm, że gdy odwiedzisz jakiś serwis lub sklep, po chwili otrzymujesz na maile komunikat z ich strony? To jedna z opcji w marketingu automatycznym, która umożliwia wysyłanie komunikatów za pomocą maila lub sms, gdy klient wykona określone działania np. odwiedzi stronę czy porzuci koszyk.

6. Dopasowane komunikaty mobilne

Jak wiesz, nie można zakwestionować rozwoju segmentu mobile w ecommerce. Nie dziwi więc, że personalizować treści możemy w aplikacjach mobilnych. Tutaj technologia także daje nam możliwość dopasowywania komunikatów reklamowych do klienta.

Według raportu Deloitte, konwersja w sklepach bezpośrednich jest znacznie wyższa niż konwersja w sprzedaży online. Wyniki niepodważalnie wskazują, że czynnikiem, który o tym decyduje jest bezpośredni kontakt z klientem, dlatego powinniśmy wykorzystywać nowe technologie, aby nadrobić starty w user experience. Tu dobrym, choć rzadko stosowanym rozwiązaniem, jest wprowadzenie na stronę możliwości kontaktu za pomocą live chatu.

Podsumowując, istnieje naprawdę wiele narzędzi, które pozwolą Ci spersonalizować komunikaty na Twojej stronie online. A jest o co walczyć, ponieważ firmy, które wprowadziły marketing automatyczny zaobserwowały, aż 451% wzrost w grupie potencjalnych klientów! Jeśli zdobędziesz trochę wiedzy na temat automatycznego marketingu, na pewno uda Ci się stworzyć system, który będzie bez Twojej pomocy obsługiwał potencjalnych klientów. Większość wspomnianych narzędzi nie jest drogich, możesz więc metodą prób i błędów wypracować najskuteczniejsze dla Ciebie metody i tym samym zwiększyć sprzedaż.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.