Optymalizacja reklam na Facebooku

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
June 19, 2017
Optymalizacja reklam na Facebooku

Część osób samodzielnie prowadząca sklepy internetowe nie zdaje sobie sprawy, że prowadzenie działalności reklamowej na Facebooku to coś więcej niż jedynie promowanie postów. W poniższym artykule znajdziesz kilka porad na temat tego, jak skutecznie prowadzić marketing na największym portalu społecznościowym.

  1. Stwórz profil swojego konsumenta

Pierwszą i podstawową rzeczą jaką powinieneś się zająć jest dobre rozpoznanie Twojej grupy docelowej. Jeżeli jeszcze nie posiadasz rozpisanego modelu Twojego konsumenta, powinieneś zrobić to jak najszybciej – inaczej nie będziesz w stanie dotrzeć do Twoich odbiorców w czasie kampanii na Facebooku. Przede wszystkim powinieneś wyobrębnić zainteresowania Twoich potencjalnych klientów, dzięki czemu będziesz w stanie dobrze sprofilować reklamy, które zamierzasz do nich kierować. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz designerskie lampy, dobrym pomysłem będzie targetowanie na osoby zainteresowane designem, sztuką, wystrojem wnętrz, szukających inspiracji poprzez serwisy tematyczne oraz aktywnych zakupowo w Internecie. Dodatkowo, powinieneś kierować swoje działania także na zainteresowania powiązane z działalnością dużych marek z Twojej branży. Facebook umożliwia w tej kwestii naprawdę duże pole manewru.

  1. Wykorzystuj różne formy reklamy

Promowanie postów to jedynie ułamek możliwości, które oferuje Ci Facebook. Powinieneś zapoznać się ze wszystkimi możliwościami i sprawdzić, które najlepiej pasują do Twojego profilu działalności. Przede wszystkim, dobrym rozwiązaniem będzie ustawienie ciągłej reklamy zachęcającej do odwiedzin Twojej witryny – jeżeli odpowiednio sprofilujesz grupę docelową – możesz liczyć na dodatkowy ruch, nawet za niewielkie kwoty. Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest tworzenie stricte reklamowych materiałów, w których zaprezentujesz swój asortyment. Po zaimplementowaniu piksela odpowiedzialnego za monitorowanie konwersji będziesz w stanie dokładnie mierzyć, jakie efekty ma Twoja reklama i na tej podstawie przeprowadzać lepszą analizę skuteczności poszczególnych działań. Oczywiście Facebook oferuje znacznie więcej możliwości, jednak aby opisać każdą z nich, musielibyśmy poświęcić na to osobny artykuł.

  1. Wykorzystaj możliwość reklamy na Instagramie

W 2015 roku Facebook sprawił reklamodawcom bardzo miłą niespodziankę – umożliwił tworzenie i dystrybucję materiałów marketingowych w nowym kanale, a mianowicie w Instagramowym feedzie. Oznacza to, że możesz wykorzystać tam zdjęcie lub film, a Twoja reklama znajdzie się pomiędzy „normalnymi” treściami udostępnianymi przez użytkowników. Aby jak wyciągnąć z tego jak najlepsze korzyści, powinieneś powiązać swój fanpage z profilem marki na Instagramie, dzięki czemu Twoi odbiorcy będą mieli możliwość  zapoznania się z innymi działaniami Twojej marki w tym medium społecznościowym.

  1. Testuj, mierz i wyciągaj wnioski

Reklamy na Facebooku cechują się tym, że wymagają stałego nadzoru oraz faktem iż nie ma jednej, wspólnej metody, która pozwoli osiągnąć Ci dobre efekty. Podczas planowania pierwszych kampanii powinieneś przetestować, które działania są dla Ciebie optymalne oraz dotarcie do jakich grup użytkowników zapewnia Ci zadowalające wyniki. Dopiero później na podstawie testów będziesz w stanie stworzyć dobrze sprofilowaną kampanię, która będzie przynosić stałe korzyści. Kolejnym krokiem jest ciągły monitoring Twoich działań oraz sprawdzanie czy trendy, które wykorzystywałeś w swoich kampaniach oraz ustalaniu grupy docelowej funkcjonują nadal na tyle mocno, że dzięki nim generujesz dodatkową sprzedaż. Nie możesz zapominać także o tym, że najważniejszym elementem marketingu na Facebooku jest wyciąganie wniosków z dotychczasowych działań. Jeżeli widzisz, że dany zestaw reklam systematycznie zmniejsza swoje efekty, to zamiast podwyższać kwoty, które na niego przeznaczasz, powinieneś pomyśleć nad nowym, który będzie lepiej dostosowany do aktualnej sytuacji.

  1. Wykorzystaj remarketing

Facebook dzięki możliwości tworzenia kampanii remarketingowych stał się platformą, która oferuje pełne spektrum możliwości dotarcia do klienta. Jeżeli masz już doświadczenie w prowadzeniu tego typu działań, to z pewnością szybko poradzisz sobie z projektowaniem kampanii, natomiast jeżeli będzie to Twoja pierwsza styczność z remarketingiem, to dzięki atrakcyjnym cenom, jest to dobre narzędzie, aby nauczyć się na nim tego typu działań. W przypadku sklepów internetowych powyższa możliwość jest na tyle atrakcyjna, że możesz ją również wykorzystać do odzyskiwania porzuconych koszyków.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.