Przedstawiamy kolejne case study z udziałem naszych klientów. Tym razem nasz wybór padł na Loca Bikes – sklep, który dopiero co powstał, a już zbiera wiele pochwał i wzbudza coraz większe zainteresowanie.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i zapoznaj się z materiałami, które zainspirują Cię do zmian w wyglądzie swojego sklepu!

Jak powstał pomysł na firmę?

Pomysł żeby założyć własną firmę produkującą rowery rozwijał się w mojej głowie od dawna. Kiedy skończyłem 30 lat i zastanowiłem się nad swoim dotychczasowym życiem stwierdziłem, że szkoda mi już czasu na zajmowanie się czymś co przestało mnie pasjonować. Zrezygnowałem więc z pracy managera w branży gier komputerowych i postanowiłem wykorzystać moją dotychczasową wiedzę, doświadczenie, a przede wszystkim kontakty z utalentowanymi artystami i zacząć robić to co kocham – tworzyć rowery z duszą.

_MG_9767

Czym Loca Bikes wyróżnia się na tle konkurentów?

Przede wszystkim, choć może to brzmieć mało wiarygodnie, Loca Bikes jako firma nie została założona dla pieniędzy. Naszym głównym celem jest tworzenie wysokiej jakości rowerów, z których sami będziemy dumni, a przede wszystkim, które nasi klienci pokochają bez reszty.

Nie mamy ambicji żeby prowadzić masową produkcję i świadomie nie staramy się za wszelką cenę maksymalizować marży czy iść na kompromisy jeśli chodzi o jakość części.

Zamiast tego każdy z naszych rowerów tworzymy samodzielnie od podstaw z dbałością o najmniejszy detal. Przed rozpoczęciem produkcji najpierw tworzymy foto-realistyczny projekt i wizualizację 3d, a dopiero kiedy jesteśmy w pełni zadowoleni z efektu odpowiednio konfigurujemy, malujemy i montujemy rower.

Ogromną radość sprawia nam też tworzenie spersonalizowanych rowerów dla naszych klientów według ich pomysłów. W tym przypadku produkcja także zaczyna się od stworzenia dla zamawiającego realistycznej wizualizacji 3d, dzięki której już na bardzo wczesnym etapie zobaczy jak jego rower będzie wyglądał.

_MG_9193

Czym Loca Bikes wyróżnia się więc na tle konkurencji?

Przede wszystkim wyjątkowymi, lekkimi i bardzo solidnymi rowerami, których na pewno nie uda się znaleźć w ofercie żadnego z innych producentów rowerowych.

Czy LocaBikes stawia wyłącznie na ecommerce czy to tylko jeden z kanałów sprzedaży?

Ruszyliśmy z Loca Bikes na dobre dopiero 3 tygodnie temu i na ten moment skupiamy się na sprzedaży poprzez naszą stronę www.locabikes.com oraz przez serwisy aukcyjne i platformy sprzedażowe jak Ebay, Amazon czy Allegro. W planach mamy otwarcie własnego stacjonarnego sklepu oraz rozwój sieci dystrybucji poprzez sklepy rowerowe w Europie.

_MG_9236

Dlaczego wybraliście właśnie Shoplo?

Jak to często bywa rekomendacja od znajomego bywa najbardziej skuteczna. Shoplo polecił nam nasz przyjaciel, który profesjonalnie projektuje strony internetowe. Do końca przekonał już nas sam zespół Shoplo oferując dokładnie to czego szukaliśmy i to w rozsądnej cenie.

Jakie integracje w sklepie są najważniejsze w tym typie biznesu? Jakie funkcjonalności musi spełniać sklep z rowerami, aby sprostał wymaganiom branży?

Shoplo oferuje wiele dodatków, które są bardzo przydatne. Na pewno życie ułatwia integracja sklepu z firmami kurierskimi jak furgonetka.pl oraz z różnymi metodami płatności, z Facebookiem, Allegro i Ebayem. Bardzo doceniamy też Ebooki i porady Shoplo, które pomagają zwiększać sprzedaż w internecie. Dużym plusem okazało się też być to, że dzięki Shoplo w przystępny i szybki sposób można tworzyć inne wersje językowe strony i konfigurować sklep pod kątem SEO.

W naszym przypadku kluczowa jednak była możliwość dostosowania sklepu do naszych szczegółowych wymagań. Przede wszystkim zależało nam na odpowiednim wyeksponowaniu informacji o naszych produktach oraz na dużych zdjęcia rowerów i części. Dzięki zaangażowaniu Shoplo udało się stworzyć taki sklep jaki sobie wymarzyliśmy i zaprojektowaliśmy.

_MG_9362

Kto jest potencjalnym klientem LocaBikes?

Naszymi klientami są wszyscy ci, którzy szukają prawdziwie wyjątkowego, lekkiego i solidnego roweru. Nasze produkty tworzymy dla osób, które kochają rowery i dla których rower jest istotną częścią stylu życia.

Czym zaskoczył Was ecommerce?

Na pewno mieliśmy trochę większe nadzieje jeśli chodzi o organiczny ruch jaki będzie trafiał na naszą stronę internetową czy o konwersje odwiedzających do kupujących. O sprzedaż w internecie nie jest łatwo i z pewnością minie jeszcze sporo czasu zanim będziemy mogli powiedzieć, że mamy czarny pas w ecommerce.

Średnia 5 (2 głosów)
[Głosów:2    Średnia:5/5]
Maciej Orłowski

Maciej Orłowski

Maciej Orłowski - Zajmuje się Marketingiem w Shoplo. Na co dzień łączy pasję z pracą. Jest wielkim entuzjastą inbound marketingu i startupowych klimatów. Uzależniony do granic możliwości od festiwali i koncertów muzycznych. Współtworzy Akademię Ecommerce Shoplo.