80% wszystkich bodźców, jakie odbieramy to bodźce wzrokowe. Kolory, których użyjesz do reklamy, oraz kolorystka Twojego sklepu, zarówno tego online, jak i stacjonarnego, mają wpływ na decyzje zakupowe Twoich klientów oraz wizerunek Twojej marki. Przenosi się to bezpośrednio na poziom sprzedaży oraz łatwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej.

Materiał bonusowy: Pobierz nasz ebook i sprawdź najnowsze trendy w designie e-commerce!

Wybór szablonu i kolorystyki e-sklepu

Ważne, by Twoja strona była przede wszystkim przejrzysta i przyjazna w nawigacji. Wybierając kolorystykę warto natomiast posłużyć się pewnymi schematami, którą są utrwalone w świadomości klientów. Wszystko zależy od branży w jakiej działasz i jak Twoje produkty prezentują się na danym kolorze tła. Pamiętaj również, by kolorystyka była spójna z wizją Twojej marki i budziła skojarzenia zgodne z Twoimi wyobrażeniami. Zobacz kilka przykładów:

Czerń kojarzy się z elegancją, prestiżem i sukcesem. Z powodzeniem wykorzystywany jest przez marki sprzedające biżuterię czy zegarki. Tak prezentuje się strona Cartier, czy Burberry:

cartier

W Shoplo dostępny jest darmowy szablon sklepu internetowego, dzięki któremu możesz stworzyć swój własny, elegancki sklep. Możesz w nim dostosować praktycznie wszystko co najważniejsze, m.in.: czcionkę, wgrać swoje logo, podłączyć konta social media, banery na stronie głównej oraz na stronach kategorii.

elegant

Szablon w odcieniach bieli może być równie elegancki. Daje uczucie lekkości i przejrzystości. Tak prezentuje się sklep Wishbone, który proponuje elegancką i subtelną zarazem biżuterię:


wishbone

 

 

Zwróć uwagę na połączenie bieli i czerni – ta najbardziej klasyczna kombinacja zawsze się sprawdzi. Ładnie, prawda? Oto szablon, z którego możesz skorzystać zakładając własny sklep na Shoplo:

classic

Jeśli masz ochotę na trochę więcej koloru, możesz dodać go np. za pomocą swojego banera. Tak wygląda to w wykonaniu Sugarpills:

sugarpills

Zainspiruj się innymi designami, wybierz odpowiadający Ci szablon sklepu internetowego i stwórz swój własny wyjątkowy e-sklep: http://www.shoplo.com/pl/lp/inspirations

Brand recognition

Czy pamiętasz jak wyglądał pierwszy iMac? Apple wyszedł przed szereg i jako pierwszy zaproponował kolorowe komputery. Dziś, po kolorach iMac’ów pozostały nam kolorowe iPody i iPhone’y 5c. Obok designu, właśnie ich kolory wpływają na tzw. “brand recognition” i jest zgodne z hasłem “Think different” jakim reklamuje się Apple.

iMacs
W swoim sklepie internetowym również możesz wykorzystać ten zabieg marketingowy. Spokojnie, nie musisz od razu zmieniać projektu ubrań, czy mebli jakie sprzedajesz. Znajdź kolor pasujący do stylu Twojej marki i wkomponuj go odpowiednio w stronę e-sklepu. Sklep Yeah Bunny świetnie sobie z tym poradził tworząc ciekawe i przyciągające wzrok zdjęcia produktów:

 

Wywoływanie emocji

Nie bez przyczyny w okresie wyprzedaży wszystkie witryny sklepowe krzyczą czerwonym napisem SALE. Według badań przeprowadzonych przez profesora Andrew Elliota, to, że silniej i szybciej reagujemy na ten kolor ma swoje podłoże w… genach, ponieważ czerwień miałas nas ostrzegać przed niebezpieczeństwem. Chcąc przyciągnąć uwagę odbiorcy najlepiej jest oddziaływać na jego emocje i wywołać szczęście, radość czy potrzebę posiadania. Strategia kreatywna reklamy powinna uwzględniać oprócz tekstu i grafiki również kolorystykę, która jako niewerbalny środek przekazu może wywołać emocje. Zobacz jak tę wiedzę wykorzystują różne marki. Kolor niebieski kojarzy się z zaufaniem i spokojem, który jest pożądaną cechą w bankowości. Biel to natomiast lekkość, czystość, która zgodna jest z ideą kosmetyków Dove. Pomarańczowy kolor natomist oznacza spontaniczność, chęć do działania i jest wykorzystywany m.in. przez Allegro.

kolaz

Średnia 4 (2 głosów)
[Głosów:2    Średnia:4/5]