Jak dopasować zasięg kampanii reklamowej

Agnieszka Lekszycka
Agnieszka Lekszycka
September 18, 2017
Jak dopasować zasięg kampanii reklamowej

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na efektywność kampanii reklamowej jest jej zasięg. Wybór odpowiednich serwisów, gdzie wyświetlać się będzie Twoja kampania bywa skomplikowany. Trzeba zastanowić się, czy cena proponowana przez wydawcę jest optymalna, czy reklama będzie wyświetlać się w odpowiednim miejscu oraz czy trafi do odpowiednich użytkowników. W przypadku kampanii reklamowej w AdTaily, możesz wybrać między opcją dniówki i płatności za kliknięcia. W pierwszym modelu sam wybierasz pojedyncze serwisy do Twojej kampanii reklamowej, a w drugim dobierasz odpowiednią kategorię serwisów.Wybierając dniówki, w pierwszej kolejności warto zwrócić uwagę na to, ile musisz zapłacić za jeden dzień wyświetlania się na danym serwisie i jak dużo użytkowników tę stronę odwiedza. Przydatny jest tutaj wskaźnik CPM, który podaje, ile musimy mniej więcej zapłacić za 1000 wyświetleń naszej reklamy. Im wyższy CPM, tym droższa reklama.Jednak znacznie ważniejszym wskaźnikiem jest CPC, czyli koszt jednego kliknięcia. Aby go oszacować, trzeba oczywiście wziąć pod uwagę nie tylko cenę reklamy, ale także jej klikalność - usytuowanie na stronie, jakość kreacji i dopasowanie treści reklamy do treści serwisu.

Przykład: oferta dniówki na serwisie Metromsn.pl

Analizując powyższy obrazek, widzimy, że serwis Metro MSN ma niski CPM - 10 groszy za 1000 wyświetleń reklamy. Przewidywany koszt kliknięcia to 0.34 zł do 2.50 zł. Wiesz więc, w jakim przedziale znajdzie się Twoja kampania. Następnym krokiem powinno być zastanowienie się, czy jest to dobrze dobrany tematycznie serwis do Twojego e-biznesu i czy Twoja kreacja będzie efektywna. Jeżeli tak - rozpocznij działania. Jeżeli jednak spodziewasz się słabych efektów, możesz wypróbować inny sposób na wybór odpowiedniego zasięgu.Druga opcja to targetowanie na kategorie tematyczne w kampaniach CPC. Wybierając tę możliwość, cena kliknięcia jest z góry ustalona i jest zazwyczaj niska. Co więcej, kampania jest kierowana do odpowiednich użytkowników - tych potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.W każdej sytuacji musisz zastanowić się, które rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze. Pamiętaj przy tym, że dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej to klucz do sukcesu w marketingu.Artykuł powstał we współpracy z AdTaily. Jeżeli szukasz więcej wskazówek, skontaktuj się z ich doradcami klikając w logo poniżej.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.