Fotografia dla ecommerce

Gosia Marczak
Gosia Marczak
April 5, 2017
Fotografia dla ecommerce

Jesteś fotografem? To świetnie trafiłeś! Shoplo to platforma stworzona także z myślą o Tobie. Nasi przedsiębiorcy potrzebują Ciebie, bardziej niż myślisz. Przekonaj się sam!

Zdjęcia w ecommerce

Zdjęcia produktów w sklepie to jeden z najważniejszych jego elementów wizualnych. Dlaczego? Generalnie szybciej reagujemy na obraz niż na tekst. Dlatego, zachęcające zdjęcie produktu to podstawa prezentacji, a siłą rzeczy marketingu i sprzedaży. Wykonane zdjęcie musi jak najdokładniej przedstawiać dany produkt, być dobrej jakości, duże, a przy tym wykonane w naturalnym świetle. Takie zdjęcia są idealne dla każdego esklepu. Z drugiej strony, nieatrakcyjne fotografie mogą zniechęcić Klientów do zakupów, a tym bardziej do ponownego odwiedzenia sklepu. Dlatego też nasi przedsiębiorcy poszukują Fotografów. Zostań naszym Ekspertem już dziś! Pamiętaj także, że Shoplo możesz polecać znajomym, którzy myślą nad rozkręceniem swojego sklepu online. Zostań naszym Partnerem i zaproś znajomych do Shoplo!

Wiedza to podstawa

Niezależnie od tego, czy zajmujesz się fotografią hobbystycznie, czy też jesteś profesjonalistą, na pewno posiadasz sprzęt służący do wykonania zdjęć – aparat umożliwiający robienie dokładnych zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Co więcej, na pewno lepiej wiesz, jak wykonać takie zdjęcia, niż zwykły esprzedawca. Wiesz, jak należy ustawić obiekt do zdjęcia oraz, że najlepsze jest naturalne światło (lub jeśli nie jest możliwe wykonanie zdjęć w naturalnym świetle, orientujesz się, jak zastąpić naturalne światło sztucznym w możliwie najlepszy sposób). Wiesz także, jak sprawić, aby zdjęcie było ostre i wyraźne i jak je zaprezentować – tło jest bardzo ważne. Mogłoby wydawać się, że klienci będący zainteresowani danym produktem nie zwrócą uwagi na tło. Nic bardziej mylnego. Niewyraźne, nieodpowiednie tło zadziała na niekorzyść prezentowanego produktu i tym samym może znacząco wpłynąć na sprzedaż artykułu. Warto także zadbać, aby tło było jednolite dla wszystkich produktów lub chociaż dla danej kategorii. Nic bardziej nie rozprasza, jak różnorodne środowisko wykonania zdjęcia.

Obróbka zdjęć

A co z obróbką zdjęcia? W branży ecommerce jest ona tak samo ważna, jak w każdym innym przypadku. Mniejsze znaczenie jednak ma, czy obróbka zdjęcia nastąpi w zaawansowanym, płatnym programie (typu Photoshop), czy w programie oferującym mniej możliwości. Ważne, aby produkt na zdjęciu zachował swoje naturalne kolory lub maksymalnie zbliżone do naturalnych. Finalnie, chodzi o to, aby zdjęcie było estetyczne i przyjemne w odbiorze oraz o to, aby zostały zachowane jego naturalne walory.Ekspozycja sprzedawanego produktuWażny jest także rozmiar zdjęcia oraz jego kształt. Za profesjonalne przyjmuje się raczej zdjęcia o kwadratowym kształcie oraz generalnie zdjęcia większe niż mniejsze. Jak jednakże podejść do ekspozycji produktu na zdjęciu? Ważne jest, aby zdjęcie przedstawiało produkt maksymalnie z bliska oraz w całości. Jeśli to możliwe, na modelu oraz z różnych perspektyw. W przypadku, gdy sprzedawcy zależy na sprzedawaniu kompletów, można wykonać zdjęcie produktu w zestawieniu z innymi, komplementarnymi elementami.

Jednolitość zdjęć

Prezentując różne warianty odmiennych produktów postaraj się, aby wszystkie zdjęcia były zachowane w podobnej konwencji – to znaczy na podobnym tle, w podobnym rozmiarze etc. W ten sposób strona będzie wydawać się bardziej spójna, przejrzysta i profesjonalna. Jak zatem widzisz, fotografia również w branży ecommerce jest bardzo ważna. Dobrze wykonane zdjęcia są wizytówką każdego esklepu, z czego przedsiębiorcy nie zawsze zdają sobie sprawę. Dotrzyj do nich już dziś i pomóż im rozkręcać ich ebiznesy!

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.