5 pomysłów na offline marketing dla sklepów online

Jakub Wróbel
Jakub Wróbel
May 6, 2017
5 pomysłów na offline marketing dla sklepów online

To, że prowadzisz swoją działalność w internecie wcale nie znaczy, że jesteś skazany tylko i wyłącznie na marketing online. Czasami działania „w realu” są w stanie przynieść większe korzyści niż najlepiej przygotowane kampanie AdWords. Zainspiruj się naszymi 5 pomysłami na działania, które możesz robić offline, aby zapewnić rozwój swojego internetowego biznesu.

Eventy

ubrani na wieszaku

W Polsce przeżywamy prawdziwy rozkwit wszelkiego rodzaju targów, na których efektywnie możesz promować swój sklep. W największych miastach takie wydarzenia odbywają się praktycznie co tydzień. Pomyśl o wyróżniającym wyglądzie Twojego stoiska oraz o wizytówkach, które będziesz mógł rozdawać swoim klientom. Dodatkowo, nie zapomnij o kuponach zniżkowych na zakupy online – możesz być pewny, że to podziała! Jeżeli dysponujesz większymi środkami finansowymi, możesz pokusić się również o zorganizowanie własnej imprezy promującej Twój sklep. Podczas niej możesz rozdawać gościom kupony rabatowe oraz pozytywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki przez dostarczenie im dobrej zabawy!

Ambasadorzy marki

Z pewnością branża, w której się obracasz posiada liderów opinii, influencerów oraz trendsetterów – wykorzystaj ich! Wysłanie im regularnie kilku produktów, które mogą wykorzystać to mały koszt, który jest w stanie przynieść bardzo duże korzyści. Gdy zauważysz, że zwrot inwestycji jest wysoki, spróbuj przejść krok dalej i rozszerzyć współpracę w taki sposób, aby dana osoba stała się Twoim stałym nośnikiem reklamowym. Liderzy opinii mają to do siebie, że chętnie opowiadają o tym w co się ubierają, jakich gadżetów używają oraz są w stanie przekonać swoich odbiorców do tego, że dana rzecz rzeczywiście warta jest ich uwagi.

Znajdź partnera  i daj jego odbiorcom zniżkę

kawa na stole

Sprawdź, czy istnieje jakieś miejsce, które Twoi odbiorcy chętnie odwiedzają. Jeżeli sprzedajesz kosmetyki – poszukaj salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego, jeżeli prowadzisz sprzedaż ubrań – zobacz w jakich knajpach lubią spędzać czas Twoi odbiorcy. Następnie dogadaj się z właścicielami powyższych miejsc na stałą formę współpracy, w której przekażesz kupony rabatowe dla Twoich odbiorców. Często nawet 10% rabatu rozdawane przy zamówieniach w kawiarniach jest w stanie zachęcić konsumenta do dokonania pierwszego zakupu.

Dodawaj gratisy

Brzmi jak marnotrawstwo? Nic bardziej mylnego. Przy małych zamówieniach zwykła wlepka czy próbka nowego produktu jest w stanie wywołać bardzo pozytywne emocje u Twojego klienta. Przy większych (np. powyżej 300 zł) warto pokusić się o dorzucenie jednej z najtańszych pozycji w Twoim asortymencie. Badania pokazują, że konsumenci, którzy nie spodziewali się upominku zdecydowanie chętniej wracają do ponownych zakupów w danym sklepie, a czas po którym dokonują ponownych odwiedzin jest znacznie krótszy.

Stwórz paczkę, którą sam chciałbyś dostać

paczka z prezentem

Ostatni punkt w naszym zestawieniu, jednak to on powinien być traktowany jako najważniejszy. Dobrze opakowana paczka to klucz do sukcesu. Sam zapewne nie lubisz dostawać przesyłek, które spakowane są za pomocą kartonu i taśmy, a ich otworzenie zajmuje dużo czasu i niepotrzebnej frustracji. Pomyśl o zakupie lepszej jakości pudełek, taśmie z logotypem Twojego sklepu oraz innych niestandardowych rozwiązaniach. Dodatkowo, do każdej paczki dodawaj krótką wiadomość dla Twojego odbiorcy z podziękowaniem za zamówienie. Koszty zaimplementowania tego typu rozwiązań nie są duże, a pozytywnie wpływają na odbiór Twojego biznesu przez konsumentów. Możesz liczyć również na to, że Twoi klienci nie pozostaną Ci dłużni i z pewnością przekażą informację o świetnym opakowaniu przesyłki swoim znajomym lub umieszczą jej zdjęcie na portalach społecznościowych.

przeczytaj także

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.